The Reading Rush TBR/LPL 2020


D'aquí tres dies comença ...

Per aquells que no ho coneguin, breument, The Reading Rush és una marató de lectura internacional per als amants dels llibres. Durant una setmana, lectors d'arreu del món es reuneixen per llegir tants llibres com puguin. Aquest any 2020 tindrà lloc del 20 al 26 de juliol.

Potser us sona més el nom BookTubeAThon, aquest és el nom que ha tingut aquesta marató lectora des del 2013, però l'any passat les seves fundadores li van canviar el nom per The Reading Rush.
Actualment, darrere d'aquest fenòmen hi ha un equip de cinc persones que s'encarreguen de crear la web, el merchandising i respondre als dubtes i als problemes dels participants. Des de l'any passat cada participants pot crear-se un perfil a la pàgina web i participar en els fòrums de lectura amb altres lectors d'arreu del món.
Si en voleu saber més, al final de l'entrada us deixaré la seva web, el vídeo de presentació i dels reptes d'aquest any i el seu instagram.

Jo fa anys que segueixo aquest esdeveniment a través del perfil de les seves dues fundadores, l'Ariel Bissett i la Raeleen Lemay, l'any passat hi vaig participar per primer cop a través del meu instagram, però vaig escollir massa llibres i tampoc m'ho vaig prendre molt seriosament.

@meyonbook

El segon cop va ser aquest abril quan van fer una edició especial de primavera pel confinament. Em va agradar tant participar als reptes diaris i em va animar tant a llegir que aquest juliol tinc ganes de tornar a participar a la segona edició oficial de The Reading Rush.
Així doncs, com que l'any passat va ser una mica un desastre, aquest any m'he proposat ser més realista i he escollit només tres llibres que tenia moltes ganes de llegir i que reunissin les característiques dels set reptes d'aquest any.

Els reptes d'aquesta edició són els següents:
  1. Llegir un llibre amb una coberta que faci joc amb el color de la teva pedra de naixement: La meva és la citrina o el quars citrí i com que feia molt temps que tenia ganes de reobrí la caixa dels contes de Ferrandíz, vaig decidir buscar-ne un amb aquest to a la coberta i just a l'obrir-la, el primer llibre que vaig veure va ser El ángel de la lluvia.
  2. Llegir un llibre que comenci amb l'article The o en català La/El: Aquesta va ser fàcil, ja l'any passat em vaig proposar de llegir The Great Gatsby i com que encara no ho he fet, aquesta serà la lectura per aquest repte.
  3. Llegir un llibre que hagi inspirat una pel·lícula que ja hagis vist: Com en el cas anterior, la lectura per aquest repte serà The Great Gatsby. Crec que la pel·lícula l'he vist més de cinc cops...
  4. Llegeix el primer llibre que toquis: Com que aquest repte dona molta llibertat, el llibre que he escollit no és que sigui el primer que vaig tocar, però si que va ser el primer que em va venir a la ment quan vaig començar a llegir els reptes i és Bon dia, tristesa de Françoise Sagan. Com que és una lectura estiuenca i la volia llegir a l'inici d'estiu, aprofitaré aquesta marató per llegir-lo finalment.
  5. Llegeix un llibre completament fora de casa: Aquest repte degut a la pandèmia de la Covid-19 ha variat una mica i cadascú el pot adaptar a les seves possibilitats. El meu objectiu és llegir el conte de Ferrandiz, com que és breu, al bosc.
  6. Llegir un llibre d'un gènere que sempre hagis volgut llegir més: De nou, Ferrandiz. Perquè des de que vam fer la col·lecció, sempre els he volgut acabar de llegir tots i encara no ho he fet mai.
  7. Llegir un llibre que s'ambienti en un continent diferent al qual visc: Aquest repte, de nou, també ha sigut fàcil, ja que The Great Gatsby s'ambienta als Estats Units, al continent Americà.

Per tant, la meva TBR (To Be Read pile) o LPL (Llibres Per Llegir) és aquesta:

The Great Gatsby by F.S.Fitzgerald
Bon dia, tristesa de Françoise Sagan
El ángel de la lluvia de Ferrándiz





I els reptes diaris són:

Instagram


Youtube





[Per saber-ne més]:

Vídeo presentació oficial The Reading Rush:





Comentaris

Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Troba'm a