RESSENYA / MILK AND HONEY by RUPI KAUR

Títol:  milk and honey

Autora: rupi kaur

Nº de pàgines: 204

Editorial: Andrews McMeel

Llengua: english
 
PUNTUACIÓ: 5/5

 SINOPSIS
milk and honey is a collection of poetry and prose about survival. It is about the experience of violence, abuse, love, loss, and femininity. It is split into four chapters, and each chapter serves a different purpose, deals with a different pain, heals a different heartache. milk and honey takes readers through a journey of the most bitter moments in life and finds sweetness in them because there is sweetness everywhere if you are just willing to look.


''this is the journey of
surviving thorugh poetry
this is the blood sweat tears 
of twenty-one years
this is my heart
in your hands 
this is the hurting
the loving 
the breaking 
the healing

-rupi kaur''


Què dir-vos d'aquesta peça d'art? No havia llegit mai res igual. Mai quatre paraules m'havien tocat tant, mai quatre línies m'havien fet posar la pell de gallina. Retòrica, art, il·lustracions precioses, un bonic joc entre els sentiments més profunds de l'artista i el lector. Primer t'evoca imatges del seu món, la seva vida i experiències, la seva manera de mirar i immediatament després et perfora i et fa recordar tot allò que creies haver oblidat.
''milk and honey'' demostra el poder de les paraules, el poder de l'art i que és molt necessàri no perdre aquesta sensibilitat i empatia que cada cop falta més al món.

No tothom entendrà el sentit d'aquest llibre, són més d'un cop frases sense rima, sense sentit, unides, però plenes de missatges, és art contemporàni, no busca agradar, no buscar ser bell, només són sentiments alliberats en forma de símbols que anomenem lletres, paraules, frases. No podem dir que és un poemari, no podem dir que és un diari, tampoc podem dir que és una novel·la.

Quan per primer cop vaig començar a estudiar història de l'art i literatura no entenia l'art contemporàni, ara puc dir que és el meu preferit, per què és l'únic art inacabat, que busca la participació de l'espectador i no només la seva admiració.

Com veureu, això tampoc és una ressenya normal, però penso que aquest llibre no se li pot fer una ressenya normal. És difícil ressenyar-lo perquè cada poema o com ni vulguis dir, és molt personal, tendre i cru al mateix temps i sobretot carregat de força. No es mereix una ressenya normal, és el cor d'una persona en paper, ha de ser ressenyat de la mateixa manera, expressant els sentiments i pensament que m'ha causat.
 
És un llibre que bé ha estat o molt estimat o molt odiat. Normalment, quan odio un llibre no l'acabo, per tant, aquest m'ha agradat, és cert, com diuen algunes crítiques que hi ha poemes que són poc profunds, però jo no diria que són irrellevants, no tots els poemes ens toquen a tots igual. A mi més d'un m'ha deixat pensant, replantejant-me coses, puc acceptar que a no tothom li hagi passat, però jo us el recomano, doneu-li una oportunitat. A mi m'ha encantat.

Era com llegir un recull de versos fet per mi. milk and honey és un daquells llibres bonics que es té sempre a prop. que tajuda en moments que et sents perdut i sol. És un llibre que pots llegir d'una tirada, però que no et deixa indiferent, i que també el pots llegir a parts, i sobretot pots rellegir mil cops. 
 
''milk and honey'' de rupi kaur és alguna cosa abstracte, indefinible com els sentiments. És art. Són sentiments alliberats en paraules.

 Aquí us deixo alguns dels meus passatges preferits,






 
 






Comentaris

Formulari de contacte

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

Troba'm a